نیک کاغذ کردستان

درباره شرکت

نیک الیاف کردستان

 

شرکت نیک کاغذ کردستان یکی دیگر از شرکتهای تابعه گروه تولیدی صنعتی نیک الیاف™ می باشد و در زمینه تولید کاغذ از سنگ آهک در حال تاسیس می باشد و در آینده ای نزدیک با برند Green paper™ با ظرفیت سالیانه  ۱۰ هزار تن کاغذ روانه بازار خواهد شد.

کاغذ سنگ (که با اسامی دیگری مثل کاغذ سنگی، کاغذ آهک یا کاغذ معدنی نیز نامیده می شود) نسل جدیدی از کاغذ است که در سالهای اخیر توسط محققان اختراع گردیده است. ماده اولیه این کاغذ کربنات کلسیم بوده که جایگزین استفاده از چوب درختان برای تولید کاغذ است. از خواص آن ضد آب بودن ، مقاومت در برابر پارگی، جلوه ی جادویی رنگها بر روی آن و در نهایت برگشت پذیری آن به خاک طی دوره بازیافت کوتاه مدت عنوان می گردد.

پروژه تولید کاغذ(فیلم) از سنگ تحولی شگرف در تولید کاغذ از طریق فناوري جدید در عصر مدرن است. این فناوري دوستدار محیط زیست بوده و باعث کاهش بسیار زیاد مصرف انرژي می‌گردد. در این فرآیند دیگر احتیاجی به آب، دیگ بخار، افزودن اسید، آلکیل ها، سفید کننده‌ها نمی‌باشد و نیازي به دفع گاز و آب ندارد و از نظر اقتصادي ۱۰۰ درصد قابل بازیافت است.

کاغذ از سنگ بیشتر از آنکه بتواند جایگزین مناسبی برای محصول کاغذ باشد می‌تواند جایگزینی برای مصارف بیشمار پلاستیک در زندگی امروزه ما شود و کمک شایانی در حفظ محیط زیست ما کند. زیرا با توجه به تکنولوژی‌ امروز و فرایند تولید آن که مانند پروسه تولید فیلم‌های پلیمری می‌باشد، هنوز قیمت تمام شده این محصول قابل رقابت با کاغذهای سنتی نیست اما می‌تواند در حوزه بسته‌بندی‌های پلاستیکی و همچنین بخش خدمات تکمیلی کاغذ مانند کاغذهای ضد آب، گلاسه و بسته‌بندی ارزش افزوده زیادی ایجاد کند.

تصویر کپچا

باما در ارتباط باشید

تماس باما
تماس باما